Εξωφρενικά και εξοργιστικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από καταγγελίες στη Γ.Γ. Καταναλωτή και στον Τραπεζικό Διαμεσολαβητή, σχετικά με τις αυθαιρεσίες των εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες έχουν αυξηθεί και ενταθεί το τελευταίο διάστημα.
Οι υπάλληλοι τους τηλεφωνούν σε δανειολήπτες, παρουσιάζονται ως εντεταλμένοι τραπεζών, εκβιάζουν και φοβερίζουν απειλώντας ακόμα και με κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων, των καταναλωτών.
Η επιμονή των εταιρειών που τηλεφωνούν οποιαδήποτε ώρα, έως και τρεις φορές την ημέρα, και μεταχειρίζονται απαράδεκτη γλώσσα προς τους οφειλέτες, φθάνοντας τους στα όρια των αντοχών τους,  δημιουργούν μια κατάσταση η οποία εκτός των άλλων δεν έχει καμία νομιμοποίηση.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες είναι το 2012 η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει θεσπίσει ένα πλαίσιο για τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών.
Σε αυτό -μεταξύ άλλων- προβλέπεται ότι:
Οι εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να τηλεφωνούν μόνο στο σπίτι του δανειολήπτη, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το απόγευμα, μόνο τις εργάσιμες μέρες. Απαγορεύονται τα τηλεφωνήματα στο χώρο εργασίας του οφειλέτη.
Επίσης οι εταιρείες αυτές είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν και να διατηρούν το περιεχόμενο της επικοινωνίας τους με τους καταναλωτές, προκειμένου να ελέγχεται η συνομιλία σε περίπτωση καταγγελίας.
Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.