Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Πολιτική απάτη η αναγγελία Γρηγοράκου

    
 του Ανδρέα Νεφελούδη * , tvxs.gr
  Οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια επιλέγουν, με φωτεινές εξαιρέσεις, τους πιο άσχετους για να διοικήσουν από κυβερνητικές θέσεις τον απόλυτα ευαίσθητο και εξειδικευμένο τομέα της Αυτοδιοίκησης. Το μοιραίο έχει συμβεί και με το δίδυμο (Μιχελάκης-Γρηγοράκος) που έχει αναλάβει το Υπουργείο Εσωτερικών.
Δημοσιογράφος ο ένας, αγνώστου, σε μένα ειδικότητας ο άλλος, που πάντως καμία σχέση δεν έχει με αυτοδιοίκηση. Το μόνο «προσόν» είναι η πειθήνια εφαρμογή των εντολών της τρόικας και μια ανάλγητη προσέγγιση του χώρου της εργασίας στην αυτοδιοίκηση που βλέπει τους ανθρώπους όχι ως ανθρώπους αλλά ως αναλώσιμους αριθμούς. Να επισημάνω ότι ιδιαίτερα ο υφυπουργός έχει με κατ επανάληψη δηλώσεις του τορπιλίσει κάθε μορφή διαλόγου και έχει αποδείξει τον παραπάνω ισχυρισμό μου.

Η νέα τορπίλη που εκτόξευσε αφορά στην περίφημη δουλειά της ομάδας εργασίας από επιστήμονες (;) σε σχέση με τον καθορισμό του πλεονάζοντος προσωπικού στην τοπική αυτοδιοίκηση. Αν ανατρέξει κανείς στα κριτήρια που χρησιμοποιεί η ομάδα εργασίας και ασπάζεται ο «σχετικός» κος αναπληρωτής, θα διαπιστώσει πολύ γρήγορα ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι παντελώς άσχετοι με το αυτοδιοικητικό περιβάλλον και θα δικαιωθεί απολύτως η εκτίμηση της ΠΟΕ ΟΤΑ ότι ο κος αναπληρωτής είναι ο «λαγός» για ένα νέο κύμα απολύσεων στον χώρο της αυτοδιοίκησης. Οι παρατηρήσεις μου στην περιλάλητη πλέον επιστολή έχουν να κάνουν με τα παρακάτω σημεία:

Η εργασία χαρακτηρίζεται από την φαύλη αντίληψη που κυριάρχησε στο πολιτικό σύστημα και έφερε την Ελλάδα σε αυτή την κατάντια, αλλά τι να πεις συνηθισμένο ΠΑΣΟΚ ο κος Γρηγοράκος. Δεν μπορώ να φανταστώ πως είναι απλή σύμπτωση πως ΚΑΝΕΝΑΣ δήμος από την εκλογική περιφέρεια του αναπληρωτή, συμπτωματικά και του πρωθυπουργού δεν συγκαταλέγονται στους Δήμους που θεωρείται ότι έχουν πλεονάζον προσωπικό.
Από εκεί και πέρα, η εργασία στηρίζεται στην παραδοχή ότι χρειάζονται 6,2 υπάλληλοι ανά 1000 κατοίκους για να επιτυγχάνεται η άριστη εξυπηρέτηση των πολιτών. Από πού και με ποιες παραμέτρους συνυπολογισμένες εξάχθηκε αυτό το επικίνδυνα αφελές συμπέρασμα; Πως εξομοιώνεται η ανάγκη σε προσωπικό ενός Δήμου που είναι σε αστική περιοχή, πχ στο λεκανοπέδιο, που έχει ορεινά χαρακτηριστικά, άρα μεγάλη επιβάρυνση σε προσωπικό για εκχιονισμούς και διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων , σε σχέση με ένα δήμο με παρόμοια αστικά χαρακτηριστικά που είναι σε πεδινό έδαφος με άλλα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά. Ή ακόμα πως εναρμονίζεται με το «σοφό» σύστημα των φωτισμένων επιστημόνων της ομάδας εργασίας ένας δήμος που στα διοικητικά του όρια λειτουργούν τα πιο πολλά μαιευτήρια της χώρας, πράγμα που σημαίνει πως έχει ανάγκη για πολυπληθή υπηρεσία ληξιαρχείου με άλλον γειτονικό δήμο που δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά.
Πολύ απλά λέω στους κύριους επιστήμονες που είπαν να ανακαλύψουν τον τροχό, ότι για όλους αυτούς τους λόγους ποτέ η αυτοδιοίκηση δεν ήταν δυνατόν να καταλήξει σε ομοιόμορφα ποσοτικά κριτήρια για να καθορίσει τον άριστο αριθμό του προσωπικού ανά δήμο.

Ο κος αναπληρωτής και η περίφημη ομάδα εργασίας του θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι ο άριστος αριθμός του προσωπικού κάθε Δήμου ορίζεται πια με μια κατοχυρωμένα νομικά διαδικασία, όπως προβλέπεται από τον Καλλικράτη, με την κατάρτιση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας για κάθε ΟΤΑ. Για να αποφεύγονται μάλιστα οι αυθαιρεσίες στον καθορισμό των αναγκαίων οργανικών θέσεων και για να αποτυπώνεται με ακρίβεια ο αναγκαίος αριθμός του προσωπικού, τελευταία, καθορίστηκε η απαλοιφή από τους ΟΕΥ των κενών οργανικών θέσεων, όπως επίσης έχουν εκδοθεί και οδηγοί από την ΕΕΤΑΑ με οδηγίες για την κατάρτιση των ΟΕΥ ανά κατηγορία ΟΤΑ (μικροί, μεγάλοι, ορεινοί, νησιωτικοί κλπ)
Όλη αυτή η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέχρι τα μισά του 2012 και εκεί αποτυπώνεται με απόλυτη ακρίβεια ο αναγκαίος αριθμός του προσωπικού κάθε δήμου. Αν οι σοφοί ήθελαν να προσδιορίσουν ελλείμματα ή πλεονάσματα στον αριθμό του προσωπικού θα έπρεπε να συγκρίνουν τον υφιστάμενο αριθμό του προσωπικού με όσα ορίζονται στους ΟΕΥ. Έτσι όμορφα, έτσι απλά.

Πολύ πολύ απλά θα μπορούσαν να ζητηθούν τα στοιχεία αυτά, να προσδιοριστούν κριτήρια ενδονομαρχιακής κινητικότητας και να υπάρξει ρητή δέσμευση ότι κανείς δεν πρόκειται να χάσει την δουλειά του. Όλα στο φως και όλα με όρους διαφάνειας και όχι με την γνωστή πελατειακή διαδικασία της φαυλότητας όπως έγινε προσφάτως με τους δημοτικούς αστυνομικούς και την φωτογραφική εγκύκλιο του γραφείου του κου Μητσοτάκη για το βόλεμα ημετέρων.

Όλα τα παραπάνω συγκροτούν την αντίληψη ότι πρόκειται για πολιτική απάτη, για επιλογές προσχηματικές που προοιωνίζουν απολύσεις, ότι τελικά αυτοί που μας διοικούν είναι και άσχετοι και επικίνδυνοι. Κλείνοντας να επισημάνω ότι η πολιτική ηγεσία της αυτοδιοίκησης, η ΚΕΔΕ, πρέπει να σταθεί κάποτε στο ύψος των περιστάσεων, μισόλογα και συμβιβασμοί δεν χωρούν σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.

* Ανδρέας Νεφελούδης, δημοτικός σύμβουλος Νέας Σμύρνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μας την γνώμη σας...