Μαρκέλλα Σαράιχα
Γράφει: Μαρκέλλα Σαράιχα, aixmi.gr ,Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012
                                                                                                                   



Άφωνη έμεινα για λίγα δευτερόλεπτα όταν είδα το διαφημιστικό σποτ της Νέας Δημοκρατίας. Ανεξαρτήτως κόμματος, φαντάζομαι ότι το ίδιο θα πάθατε και εσείς. Τι δουλειά έχουν τα παιδιά να πρωταγωνιστούν σε τέτοιου είδους διαφημίσεις;
Τα συναισθήματα που μου δημιουργήθηκαν μόλις άνοιξα την τηλεόραση και είδα την συγκεκριμένη διαφήμιση, ήταν πολλά. Δεν ήξερα με ποιους να τα βάλω. Με αυτούς που σκέφτηκαν αυτό το πρότζεκτ ή με τους γονείς που έστειλαν τα παιδιά τους; Κατά την ταπεινή μου γνώμη, αυτοί φταίνε. Όσο σκληρό και αν ακουστεί, λυπάμαι που κάποιοι στο βωμό του χρήματος θυσιάζουν τις αθώες παιδικές ψυχές, προκειμένου να βάλουν στην τσέπη τους μερικά ευρώ.
Ένα μεγάλο μέρος των πολιτικών, μας έφεραν σε αυτήν εδώ την κατάσταση. Βλέπουν ότι τα ποσοστά των κομμάτων που υπηρετούν, πέφτουν. Σκεπτόμενοι, λοιπόν, κάποιοι ότι τα παιδιά »πουλάνε», θαρρείς και είναι προϊόντα, αποφάσισαν να στήσουν μία διαφήμιση που θα ευαισθητοποιήσει τις λαϊκές μάζες! Και έτσι τα παιδιά, χωρίς να ερωτηθούν και χωρίς να ξέρουν τι γίνεται γύρω μας, γιατί έχουν την αθωότητά τους, συμμετείχαν σε αυτό το αίσχος. Αγαπητοί μου γονείς, γιατί το κάνατε αυτό; Έγκλημα κατά τη γνώμη μου. Όσα λεφτά και αν πήρατε, το αποτέλεσμα προκαλεί τα χειρότερα συναισθήματα.
Βλέπεις παιδιά Δημοτικού σε μία τάξη και τα βλέμματά τους, προβληματισμένα, λυπημένα. Έτοιμα να βάλουν τα κλάματα, που δεν άκουσαν την Ελλαδίτσα μας, μέσα στις χώρες της Ευρωζώνης. Αλήθεια, είμαι περίεργη όταν τους έδωσαν το σενάριο τι τους είπαν για να »παίξουν» αυτόν τον άθλιο ρόλο. Τι είπαν σε αυτά τα παιδιά, που πραγματικά είναι το μέλλον κάθε τόπου; Ότι χανόμαστε;Ότι βυθιζόμαστε; Ότι δεν θα έχουμε καθόλου λεφτά; Δεν φτάνει που δεν ρωτήθηκαν αν θέλουν να γεννηθούν σε αυτό το χάλι που ζούμε, πρέπει να μπουν και από νωρίς στα βάσανα και στις άσχημες σκέψεις που κάνουμε εμείς οι μεγάλοι;
Κορυφαία στιγμή, μάλιστα, της διαφήμισης είναι όταν η μικρή πρωταγωνίστρια, αφού έχει ρωτήσει τρεις φορές τον δάσκαλό της για ποιο λόγο η Ελλάδα δεν είναι μέσα στις χώρες της Ευρωζώνης και δεν παίρνει καμία απάντηση, ο σκηνοθέτης κάνει κοντινά πλάνα στα ματάκια των υπόλοιπων μαθητών της τάξης. Για να δείξει την αγωνία και τη θλίψη που έχουν. Πόσο εμετικό, να «χρησιμοποιείς» και να εκμεταλλεύεσαι την αγνότητα ενός παιδιού.
Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, το διαφημιστικό σποτ έγινε η αφορμή να ρίξουν το δηλητήριό τους, οι εκπρόσωποι των κομμάτων, μεταξύ τους. Είναι κάτι βέβαια που με αφήνει παγερά αδιάφορη, γιατί χάνουμε την ουσία και μένουμε στην επιφάνεια. Και ας μην ξεχνάμε ότι η ΝΔ δεν ήταν το μοναδικό κόμμα που έβαλε να παίξουν στις διαφημίσεις της παιδιά. Θα μου πείτε, βέβαια, ότι τότε ήταν και άλλες οι εποχές, και θα έχετε δίκιο. Απλά οφείλω να το πω.
Η συγκεκριμένη διαφήμιση, βέβαια, έγινε αντικείμενο σχολιασμού και στα social media. Facebook και Twitter πήραν φωτιά. «Να’ σαι το κοριτσάκι στη διαφήμιση της ΝΔ με το σχολείο & να πρέπει να περιμένεις να γίνεις 18 για να μηνύσεις τους γονείς σου. Μη σου τύχει», έγραψε ένας χρήστης στο Twitter του και είχε απόλυτο δίκιο! Κάποιος άλλος μάλιστα, ανέβασε το βίντεο στο youtube και στο σημείο που το κοριτσάκι ρωτάει «γιατί» το δάσκαλό του, έρχεται στην οθόνη το εξής μήνυμα: «Γιατί ο πατέρας σου ψήφισε Τσίπρα». Υπήρχαν, βέβαια, και άλλοι που με βαρείς χαρακτηρισμούς, είπαν τη γνώμη τους για το συγκεκριμένο σποτ.
Αλλά για να μείνουμε στην ουσία και όχι στην επιφάνεια, τα παιδιά κύριοι και κυρίες μου δεν είναι αντικείμενα προς πώληση. Έχουν συναισθήματα, πονάνε, γελάνε, κλαίνε, προβληματίζονται. Όταν λέτε λοιπόν ότι «με το μέλλον των παιδιών μας δεν παίζουμε», μάλλον παίζετε. Και πολύ άσχημα. Κάποτε ο Γκάντι είχε γράψει τα 7 που δεν πρέπει να έχεις. Ένα από αυτά, λοιπόν, ήταν η πολιτική χωρίς αρχές…